Zkratka SEO pochází z anglického Search Engine Optimization, tedy optimalizace pro vyhledávače. Vyhledávače jako Google, Jyxo či Seznam využívají postupů, které určují relevanci webu ve vztahu k vyhledávanému výrazu. Hledáte-li například sousloví „optimalizace pro vyhledávače", vyhledávač najde ve své databázi všechny stránky, které tuto frázi obsahují, a interně si je ohodnotí.
Ty, které mají největší hodnotu, poté zobrazuje jako první a ty s menší hodnotou pod nimi. To je podstata optimalizace pro vyhledávače.
Obecně je to řada úkonů a operací, jejichž cílem je především, zlepšení pozic ve fulltextových vyhledávačích = zásadní zlepšení návštěvnosti cílovou skupinou zákazníků. SEO optimalizace je dnes základem úspěchu webových stránek. Web který je málo navštěvován, neplní jednu ze svých zásadních funkcí.
SEO Search Engine Optimization - SEO optimalizace pro vyhledávače je v současné době nejčastější a nejefektivnější způsob zvyšování počtu přístupů na webové stránky. Vlastně ani nejde o nic nového ani objevného, důvody, proč je nyní optimalizace pro vyhledávače tak populární jsou asi dva. Jedním důvodem je větší využívání fulltextového vyhledávání oproti katalogovému, čímž se zvyšuje efektivita optimalizace. Druhým důvodem je pak poměrně nízká investice, která přináší užitek trvalejšího rázu než většina ostatních reklam.